Artikelen

Mededelingen 30 maart 2013:

  • Pieter zal  met de richtlijnen van Bert de repetitie 2 keer overnemen. Het is de bedoeling dat we er staan op 28 april, dat is hem zeker toevertrouwd.
  • Het muzikaal programma voor 28 april hangt op het bord
  • Voor onze gewone concerten zoeken wij nog  muzikanten of andere vrijwilligers die de aankondiging willen doen.  Jeffry heeft zich al kandidaat gesteld en heeft al eerder laten zien dat hij dit kan; ik ben nog op zoek naar een lady-speaker. Kandidaten kunnen een mailtje sturen naar voorzitter@opgrimbie.be
  • Voor de nieuwe vzw Zaal Martinus zoeken wij nog bestuursleden, vooral jonge mensen. Voor leden die zich enigszins betrokken voelen bij de zaak en willen ingroeien in het verenigingsleven  of bestuurlijke ervaring willen opdoen, is dit een uitgelezen kans. Meld je bij een bestuurslid of stuur een mailtje naar voorzitter@opgrimbie.be.
  • jarigen

Mededelingen 23 maart 2013:

  • De repetities beginnen stipt om half zeven. Zorg dus dat je er bent vóór 18.30u !
  • Terug welkom aan Jan Appermont op trombone
  • De komende 2 repetities van 30/3 en 6/4 zullen geleid worden door Pieter, wegens al geplande reis van Bert. Bert komt terug op zondagmorgen 14/4 zodat we die zondag nog niet als vervangdatum  voor 13/4 kunnen gebruiken. Daarom plannen we die repetitie uitzonderlijk op maandag 15/4 om 19.30u en Bert zal die weer leiden. Daarna resten nog  zaterdagen 20 en 27 april als voorbereiding voor het concert van zondag 28 april om 15 uur.
  • Aangezien wij nu niet deelnemen aan het Riemster Muziek Concours op 26 mei, is naar alternatieven gezocht. Mogelijkheid 1 is een concert in Halle op 26 mei, mogelijkheid 2 is een concert in Beverst op Pinksterzondag 19 mei. Korte inventarisatie leert dat men Halle te ver (en onbekend) vindt en voor Beverst zijn er van de aanwezigen al 15 afmeldingen…
  • Jarigen
  • Muziekcommissie

Mededelingen 23 februari 2013:

  • Het is niet de bedoeling dat muzikanten na de repetitie hier met rolstoelen van patienten rondrijden. Zij gaan hun excuses aanbieden.
  • Wij mogen niet parkeren op de los-/laadplaatsen voor gehandicapten, rechts van de ingang. Wij moeten parkeren op de grote parkeerplaats, links van de ingang. Mensen met grote instrumenten (bassen), kunnen voorbij de poort rijden en achteraan parkeren.
  • Na overleg tussen een commissie van het bestuur (vnl. de muzikanten) en de muziekcommissie wordt het advies gegeven de interim- dirigent een vaste aanstelling te geven. Het bestuur beslist 26 februari.
  • Ik heb de dubbel - DVD’s van de Proms mee; hier verkrijgbaar voor € 20,-; daarna verkrijgbaar op kantoor bij Rik Opsteyn.
  • Het binnenwerk aan de zaal schiet goed op: chape, tegelen, verwarming, electro. Er wordt hulp gevraagd om halve dagen te helpen bij tegelen: lijm maken, tegels keuren en aanbrengen. Zaterdagen is er altijd hulp bruikbaar en liefst andere mensen dan in de week.
  • De lijst met OUD-LEDEN telt al meer dan 140 namen. Hangt op het bord, graag aanvullen of commentaar. Zij worden uitgenodigd bij Opening Zaal.
  • Op 3 maart kunnen we nog hulp gebruiken bij entree van de stoet Zavelzekskes. Opgeven bij Ilke of Ingrid Peters.
  • Jarigen

Mededelingen 15 december 2012:   

  • De afmeldingen worden vóór aanvang van de repetitie aan Georges gegeven. Het gaat beter , maar nog steeds zijn er mensen die het niet nodig vinden zich af te melden. Een berichtje dat je later zal komen of eerder weg moet, is ook netjes tov je collega’s muzikanten.
  • De kaartverkoop voor 12 januari is afgelopen: het CC zit helemaal vol (meer dan 1200 mensen). Tal van mensen die te laat zijn, kunnen nog troost vinden als ze horen dat de Generale Repetities toegankelijk zijn (voor de prijs van 5 euro)
  • Nu de kledij van de dames zwart is (met een groen accentje), moeten de heren met jas en wit hemd spelen (hele avond) OF enkel een zwart hemd.  Bijna iedereen heeft een zwart hemd, dus hiernaar gaat de voorkeur uit. (er zijn nog koopdagen en soldes voor wie nog geen zwart hemd heeft !)
  • Er worden nog hulpkrachten gezocht voor de opbouw van het CC vanaf  di 8 jan. Een paar uurtjes of een halve dag is alle hulp welkom. Lieve zal jullie hulp noteren. Dank bvb
  • Er is een kansje dat we voor za 5 jan. niet moeten verhuizen naar Mané en toch hier in Leut kunnen repeteren.
  • Jarigen

Mededelingen 17 november 2012:

  • Repetitie van volgende zaterdag is al eerder verplaatst naar di.20 nov, 19.30u. Daarna za 1 dec.in Mané en vanaf di 4 dec.zijn er extra repetities (band / koor) en verhuizen we naar LEUT. Extra repetities zie Bord en Website.
  • Onze ZAAL schiet goed op: ruwbouw is klaar, nu worden de ramen en deuren geplaatst en binnenkort hebben we mankracht nodig voor de afwerking: electro, voegen, verwarming, sanitair, opruimen enz… Wie beschikbaar is om een hand te helpen geeft zich op bij John Spronck en krijgt vervolgens mailtjes van welke werken wanneer worden uitgevoerd. Dan kan je inschrijven of afmelden.
  • Wie kaarten besteld heeft voor Proms, gelieve af te halen en te betalen bij RIK
  • Partituren opruimen: zie Bord. Het is nu het moment om je tas op te schonen met alles wat erbij komt van Proms…
  • Sanne is ontslagen als dirigent JOM. Voor komende repetities en concert 2 december wordt zij tijdelijk vervangen door Lieve (deel 1) en Mieke (deel 2). Er wordt een nieuwe dirigent gezocht voor JOM tegen 1 februari.
  • Jarigen

Mededelingen zaterdag 3 november 2012:

  • Inschrijvingen voor het Patroonsfeest : tot en met morgen kan nog ingeschreven en betaald worden voor het feest. Om 17:00 zijn we zaterdag in de kerk; de mis begint om 17:30. We spelen om 17:25, bij de offerande, bij de communie, vóór de zegen de Brabançonne en bij de sortie Coldplay. Zijn er 2 kandidaten lectoren?
  • De kaartverkoop Proms is nu gestart: zie info website en bord.(Zaalplan met kleuren). Kaarten kan je regelen met Rik, in volgorde van bestelling (betaling). Affiches zijn nu verkrijgbaar, flyers volgen nog.
  • Het besluit i.v.m. WMC is meegedeeld en wie het wil nalezen kan op het bord nog een print raadplegen.
  • Na het opruimen is er een lekker toetje t.g.v. Vince, de babyborrel van Relinde en Davy.
  • Jarigen

Mededelingen zaterdag 20 oktober 2012:

  • Ons concert te Peer was een opsteker, ondanks de niet zo vlotte voorbereiding. Het was ook een mooi programma dat zeer gesmaakt werd. Ik hoop op een goede/betere opkomst op de repetities en dat het niet duurt tot december vóór de bezetting compleet is.
  • Met dank aan de vele mensen voor de inzet papierslag op 13 oktober; in het bijzonder dank voor Hebe, die het vrouwelijk geslacht sterk houdt !
  • Weer terug welkom aan Relinde na de bevalling van Vince en aan Arturo die na de gemeenteraadsverkiezingen nu weer present is. Cecile ondergaat deze week nog een oogoperatie en zal na het Patroonsfeest weer present zijn.
  • Aan de repetitie merk je al dat nu alles richting Proms gaat. John en Jos hebben een hels karwei verricht met de partiturenmappen. Deze dagen zijn ook de eerste reklamebanners geplaatst en worden de sponsorbijdrages afgewerkt. Vanaf november gaat de verkoop open naar het publiek.
  • I.v.m. engagement pupitergroepen voor WMC ontbreken mij nog de gegevens van klarinetten, fluiten en trompetten. Aanstaande dinsdag vergadert een bestuurscommissie met de muziekcommissie i.v.m. nadere uitwerking en planning 2013, WMC en NYconcert 2014. Ook wordt uitspraak gedaan over welke partituren naar de papierslag kunnen en welke best bewaard blijven in de map.
  • Uitnodigingen patroonsfeest 10 november. (zie elders op de website)
  • Volgende week zaterdag 27 okober kan Georges geen repetitie geven. Die wordt verschoven naar dinsdag 30 oktober 19.30u Mané. Hetzelfde probleem met zaterdag 24 november, die wordt verplaatst naar dinsdag 20 november.
  • De jarigen

Mededelingen 6 oktober 2012:

  • Dank voor hulp en medewerking aan de Mossel- en steakdag. Er zijn meer dan 600 bezoekers geweest en de keuken,bediening en verzorging, afwerking en opruimen zijn vlot verlopen. Mensen ondervonden weer dat ze kwaliteit krijgen van Martinus.
  • Vrijdag is er om 20:00 een extra repetitie in de zaal St. Cecilia van de witte fanfare van Mechelen ad Maas
  • Zaterdag om 9:00 Papierslag in Opgrimbie
  • Zaterdag om 21:00 ons concert in Peer. Iedereen heeft een programma gekregen. Kom zo mogelijk om 20:00 al luisteren naar KH Peer.
  • Hier opruimen en daarna vervoer retour naar Mané.
  • Jarigen en een drankje.

Mededelingen 29 september 2012:

  • Morgen Mossel en Steakdag. Wij rekenen er op dat jullie komen eten (met gezin, familie of vrienden). ’s Avonds kunnen we nog wat hulp gebruiken, geef je op bij Lieve of Ingrid.
  • Aan de pupiterhoofden is 2 weken geleden een brief gegeven met de vraag te polsen naar het engagement van de leden voor deelname aan WMC volgend jaar (inclusief voorbereiding! ). Bestuur en muziekcommissie wil graag medio oktober duidelijk zicht op dit engagement van de muzikanten.
  • Om 20.30u geeft de Gemeente een receptie nav de prestatie van de Concertband van de Academie in Valencia. Daarom zijn een paar leden afgemeld of moeten straks eerder  doorgaan.
  • Volgende week 6 okt en vr 12 oktober zijn de repetities in de fanfarezaal van Leut. (zondagavond zei de voorzitter van Leut dat dit niet kon doorgaan…, wij zoeken een nieuwe locatie)
  • Welcome back aan Ine Roox. Meer dan 15 jaar geleden deed zij voor ons de declamatie bij Oscar for Amnesty. Niettegenstaande ze al lang verhuisd is van Opgrimbie naar Brussel,  wilde ze dit graag nog eens doen voor ons.

Mededelingen 1 september 2012:

  • Volgende week repeteert de harmonie op het podium van onze nieuwe zaal van 18-20 uur. Voorafgaand repeteert JOM van 16:30-17:30. Wees zeker op tijd! Vanaf 20:00 zijn er een paar toespraken.
  • Oproep tot deelname aan Mossel- & Steakdag op 30 september a.s.. Wij rekenen erop dat de muzikanten toch zeker komen eten (met gezin of familie of vrienden). Wie kan mag ook 1 sessie (middag of avond) komen helpen, er zijn tal van werkjes en vele handen maken het werk licht.
  • Raadpleeg onze website voor info. Kijk ook in de rechter kolom, bij mededelingen, agenda en kalender(= lange termijn).
  • Ik heb deze week de afwezigen op de repetitie aangeschreven. Nog maar een paar hebben gereageerd dat ze er vanavond zouden zijn; Van Hilde Heggen en Ivo Janssen heb ik ontslag ontvangen: gezien nieuwe situatie in hun werk en/of privé kunnen zij repetities niet meer combineren met hun taken. Van de meesten moet ik nog antwoord krijgen. De Opsteyns zijn vandaag verontschuldigd wegens een huwelijk in hun familie.
  • Jarigen

Mededelingen 18 augustus 2012:

  • We starten vandaag met een beperkte groep wegens vele afmeldingen om diverse redenen : vakanties, herexamens, pukkelpop en de hitte ! Volgend jaar zullen we wat later starten omdat we in juli ook iets langer doorgaan wegens WMC…
  • Raadpleeg regelmatig onze website, zeker de afwezigen. De mededelingen komen op de site zodat u niets hoeft te missen en nieuwe afspraken worden voortaan dààr gemeld.
  • Op de AGENDA kan je de afspraken vinden voor de komende weken, op de KALENDER is de lange termijn planning vermeld.
  • Dank en Proficiat aan de mensen van de brikkenschoonmaak. In een paar weken tijd zijn de stenen van de oude zaal schoongemaakt en gestapeld en klaar voor verkoop.
  • De papierslag vorige week kende een geslaagde opkomst van de dames en meisjes.
  • Volgende week wordt aansluitend aan de repetitie een foto gemaakt in de nieuwe zaal van de muren van de harmonie: fluiten, hobos, klarinetten, saxen en trombones OP POST
  • Aanstaande weken wordt gerepeteerd aan volgend programma: Danses Polovtsiennes, Ballet Suite van Shostakovich en Oscar for Amnesty. Zorg voor uw partituren, desnoods via partituren@opgrimbie.be
  • Op za 8 sep is er OPEN DAK repetitie van 18-20u. Zie uitnodiging
  • Giften via de Koning Boudewijnstichting voor de bouw van de zaal zijn fiscaal aftrekbaar (inkomsten 2012 en 2013).
  • Morgen Kunstra in Opgrimbie met ensembles dankzij Franky en Michel/Micheline

Mededelingen 23 juni:

  • Dit was de laatste repetitie : zaterdag 30 juni kan NIET doorgaan.
  • Tuinfeest op 7 juli is de afsluiting: vanaf 15:00. We spelen enkele hymnes om 15:30. Uitnodigingen zijn vorige week en nu uitgedeeld, voor afwezigen zie website. Graag aanmelden en afmelden zodat we 3/7 weten hoeveel mensen er ongeveer zullen zijn.
  • We zoeken nog ENSEMBLES voor deelname aan Kunst in Opgrimbie op zo 19 augustus.
  • Nieuwbouw ZAAL: volg op onze website; volgende fotosessie (klarinetten, fluiten, hobo en sax) is gepland voor 18 augustus na de repetitie. De weken daarna volgen andere groepen; mogelijk 1 september een OPEN DAK repetitie !
  • Er zijn nog CD's van RIVA verkrijgbaar bij voorzitter (6,- euro)
  • Opruiming: wil iedereen even meehelpen, daarna gaat drankwagen van Lieve en Paul open.
  • TIP: op za 30/6 is er magazijnopruiming bij Adams Diest. Koopjes! Voor voorraad zie hun website.
  • Jarigen

Mededelingen 9 juni:

  • Aanschaf dempers voor bassen
  • Wie wil/kan bijdragen aan Martinusbode?
  • Kom op tijd ivm openen van poort; wie te laat is stuurt smsje (briefje met nr hangt aan de poort); je kan altijd naar buiten met code 2102
  • Opruimen: vandaag 25-35 jarigen; eerst rollend materieel naar magazijn terwijl de slagwerkers rest inpakken en laden op wielen
  • Flesjes drank: 1 euro via drinkkaart, anders € 1.20
  • Jarigen
  • Fundering van nieuwbouw is klaar: John wil nu een foto maken met de fundering (zwaar hout en koper) van de harmonie.

Mededelingen 2 juni:

  • Concert Thorn : de organisatie was zeer tevreden over onze deelname en ons concert. In een sjieke envelop “Beleef Vorstelijk Thorn” ontdekte ik bij thuiskomst 7 kaarten met telkens 10 drankbonnetjes…
  • Volgende data zijn 7/7 Tuinfeest bij Jeanne en Jo Worms, 19/8 Kunst op Plein (ensembles) en 13/10 Concert Peer
  • We repeteren de komende weken hier in Mané
  • Welkom aan nieuwe leden Daan Ubaghs en Maarten en Martijn Warson
  • Aanstaande zaterdag PAPIERslag: 9u aan de kerk
  • Er zijn flesjes drank voorzien na de repetitie: via een drinkkaart van 5 of 15 euro kost alles 1 euro; wie zonder kaart per consumptie betaalt, geeft €1.20 per consumptie!
  • Jarigen
  • Opruimen: vandaag iedereen jonger dan 25 jaar. Rollend materieel kan meteen naar buiten, de slagwerkers zorgen voor inpakken en stapelen op de karren, daarna naar buiten. Terugplaatsen tafels/stoelen: zie schema.